PENGARUH KEPERCAYAAN, KEGUNAAN DAN KEMUDAHAN TERHADAP MINAT MENGGUNAKAN SISTEM PEMBAYARAN E-WALLET GO-PAY PADA MASYARAKAT DI KECAMATAN ALALAK KABUPATEN BARITO KUALA
Main Article Content
Abstract
The purpose of the study was to empirically prove the effect of trust, usability and convenience on interest in using the Go-Pay E-Wallet payment system in the community in Alalak District, Barito Kuala Regency.
The method used is a survey method with a sample of 88 people as respondents. The test tool used with the help of the SPSS for windows release 20.0 program.
The results showed that the trust variable affected the interest in using the Go-Pay e-wallet with a significant value of 0.038. The usability variable affects the interest in using the Go-Pay e-wallet with a significant value of 0.038. The convenience variable affects the interest in using the Go-Pay e-wallet with a significant value of 0.029.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License
References
Bank Sentral Republik Indonesia (2016). Peraturan BI No 4/10/40/PBI/2016 Bab I Pasal 1 poin 7.
David (1989). The Relative Importance or Perceived Ease of Use in IS adoption: A Study of E-Commerce Adoption. ABI/INFORM global.
Dewi dan Warmika. (2016). Peran Persepsi Kemudahan Penggunan, Persepsi Manfaat dan Perspsi Resiko Terhadap Niat Menggunakan Mobile Commerce di Kota Denpasar.
Ermawati dan Delima. (2016). Pengaruh Persepsi Kemudahan Penggunaan, Persepsi Kegunaan, dan Pengalaman Terhadap Minat Wajib Pajak Menggunakan Sistem e-filing
Gefen, D. (2000). Customer Loyalty in E-Com-merce, Jurnal of the Association for Information Systems.
Gojek, https://www.gojek.com/help/gopay/apa-itu-go-pay/
Jumaili. (2005). Kepercayaan Terhadap Teknologi Sistem Informasi Baru Dalam Evaluasi Kinerja Individual.
Kotler, Keller. (2012). Manajemen Pemasaran, Edisi 14, Jilid 1. Jakarta: PT Indeks.
Mayer,R.C., Davis, J. H., dan Schoorman, F. D. (1995). An Integratif Model of Organizational Trust, Academy of Management Review.
Pamungkas. (2018). Pengaruh Kepercayaan, Kegunaan dan Kemudahan Terhadap Minat Menggunakan Mobile Money t-cash Studi Pada Mahasiswa Jurusan Perbankan Syariah IAIN Ssurakarta.
Parastiti, Mukhlis, dan Haryono. (2015). Analisis Penggunaan Uang Elektronik Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Malang
Romadliyah. (2018). Pengaruh Persepsi Kemudahan Penggunaan, Persepsi Daya Guna, Persepsi Kepercayaan, dan Persepsi Manfaat Terhadap Minat Nasabah dalam Menggunaan e-money Pada Bank BRI Lamongan
Sardiman, A.M. (1990). Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: Raja Grafindo Persada
Wibowo. S.F., Rosmauli. D., dan Suhud. U. (2015). Pengaruh Presepsi Mnfaat, Presepsi Kemudahaan, Fitur Layanan, dan Kepercayaan Terhadap Minat Menggunakan E-MONEY Card (Studi Pada Pengguna Jasa Commuterline di Jakarta). Jurnal Riset Manajemen Sains Indonesia (JRMSI) | Vol. 6, No. 1, 2015.
